bezoekersbeoordeling 4.6/5
Theater het speelhuis
Hulp & Contact

Hulp & Contact

Veelgestelde vragen

Na aankoop van een ticket en voorafgaand aan je bezoek ontvang je een e-mail met daarin extra informatie, zodat je weet wat je als bezoeker kunt verwachten én wat Het Speelhuis van jou verwacht. De belangrijkste basisinformatie per voorstelling of evenement vind je natuurlijk al op de betreffende pagina in ons programma-overzicht.

Hieronder beantwoorden we een heleboel veelgestelde vragen. Staat de jouwe er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Onze balie is bereikbaar op dinsdag t/m vrijdag van 13.00u - 15.00u, en vanaf 1 uur voor aanvang op de dag van de voorstelling. 

Je bezoek

Ik ben ziek, wat nu?

Ben je onverhoopt ziek en kun je de voorstelling niet bezoeken dan kun je ons dit laten weten door te bellen (0492-587000) of te mailen (bespreekbureau@theaterspeelhuis.nl). Wij zullen jouw kaarten annuleren en je ontvangt een voucher ter waarde van de ingeleverde kaarten. Deze voucher is 5 jaar geldig. Heeft de voorstelling al gespeeld dan kunnen wij geen kaarten meer terugnemen.

Is Het Speelhuis toegankelijk voor bezoekers met een beperking?

Het Speelhuis is grotendeels toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Onze baliemedewerkers wijzen je graag de weg! Klik hier voor uitgebreidere informatie over de toegankelijkheid van ons gebouw en een toelichting van de situatie per zaal. 

Kan ik mijn spullen in een garderobe opbergen?

Bij Het Speelhuis zijn kluisjes en een garderobe aanwezig. Het gebruik van onze garderobe of kluisjes is inbegrepen in de ticketprijs. De garderobe is bemand tot 45 minuten na de voorstelling. Ben je slecht ter been? Vraag onze baliemedewerkers gerust om hulp bij het opbergen van je jas of spullen.  

Waarmee kan ik in Het Speelhuis betalen?

Aan de balie kun je betalen met:

  • Pin
  • Creditcard Master en Visa
  • PodiumCadeauKaart
  • Tegoedbon
  • Hellemond Gift

Online zijn de volgende betaalmethoden beschikbaar:

  • iDEAL
  • Creditcard Master en Visa
  • PodiumCadeauKaart
  • Tegoedbon: vul de code in die je hebt ontvangen 

Aan de bar geldt PIN ONLY.

Kan ik gebruik maken van een WiFI-netwerk?

Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van WiFi-netwerk. Zowel in onze zalen als in de tussenruimtes en ons café heb je toegang tot een uitstekende internetverbinding.  

Wificode Het Speelhuis: Opening2018 

Mag er in Het Speelhuis gerookt worden?

Roken (ook e-sigaretten) is in het pand niet toegestaan. Als je toch wilt roken, verzoeken we je dit op het plein buiten te doen. 

Mag ik fotograferen of filmen?

Het is niet toegestaan om foto-, video- of audio-opnamen te maken bij een voorstelling. 

Bij verschillende evenementen in Het Speelhuis worden foto’s gemaakt door ons vaste team aan huisfotografen. Deze foto’s worden dan een paar dagen later op onze sociale media kanalen gepubliceerd.

Ik wil niet op de foto. Waar kan ik dat melden?

Als je Het Speelhuis bezoekt, kun je gefotografeerd worden. Beelden worden gebruikt als verslaglegging van onze evenementen en kunnen gepubliceerd worden op onze website of social media kanalen.

Wil je liever niet herkenbaar in beeld, dan kun je dit ter plekke aangeven bij een van onze medewerkers of achteraf via publiciteit@theaterspeelhuis.nl. Wij zorgen er dan voor dat de betreffende foto direct verwijderd wordt.

Tickets

Kan ik reserveren of telefonisch tickets bestellen?

Tijdens openingstijden - di t/m vr van 13.00 tot 15.00 uur - kun je jouw kaarten ook telefonisch reserveren via 0492-587000 (doorkiesnummer 1). Je ontvangt een betaalverzoek en na ontvangst van je betaling vind je de e-tickets in je mailbox. 

Kan ik zelf mijn stoel kiezen?

Bij de meeste voorstellingen werken we met vaste zitplaatsen. Bij het bestellen van een ticket via onze website kun je dan zelf een stoel uitkiezen op de zaalplattegrond. Doet deze mogelijkheid zich niet voor bij het bestellen van een ticket? Dan werken we bij dit evenement met vrije plaatskeuze en kun je tijdens de inloop van de voorstelling plaatsnemen op een stoel naar keuze. 

Ben je slecht ter been of wil je een rolstoelplaats reserveren? Dat kan alleen telefonisch. Neem contact op met onze baliemedewerkers via 0492-587000 (doorkiesnummer 1). Dit telefoonnummer is bereikbaar binnen openingstijden van dinsdag t/m vrijdag tussen 11.00u - 14.00u.

Waar zijn mijn tickets?

We zijn hard aan het werken om de ‘Mijn Omgeving’ in orde te maken. Je kunt je bestelling vanaf medio februari terugvinden door in te loggen in ‘Mijn Omgeving’. Klik hiervoor tegen die tijd op het poppetje rechts boven het menu op onze website, de eerste keer is het nodig om je te registreren voordat je kan inloggen. Klik dan op ‘registreren’, vul je e-mailadres in en kies je eigen wachtwoord. Gebruik altijd een sterk en uniek wachtwoord. 

Registratie bevestigen

  • Na registratie ontvang je een e-mail met een 4-cijferige code om je registratie te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij de eigenaar van het ingevulde e-mailadres bent. Het onderwerp van de mail is "Registratie bevestigen".
  • Tip: Heb je na enkele minuten nog geen e-mail ontvangen? Het kan voorkomen dat het bericht met daarin de code in je spam/junk-map terecht komt, wij raden je dan ook aan deze map goed te controleren.
  • Vul de ontvangen code in en zet een vinkje om akkoord te gaan met de voorwaarden. Als je daarna klikt op "Registreren" is je eenmalige registratie afgerond, en ben je direct ingelogd.
  • Na inloggen kom je terecht op een eigen omgeving. Hier vind je je tickets, wachtlijst aanvragen, persoonlijke tegoeden, voordeelkaarten en persoonlijke gegevens.
  • Alle toekomstige voorstellingen waar je tickets voor hebt gekocht worden getoond. Je kan je tickets opnieuw downloaden door op "Tickets" te klikken.

Je kunt ook de Ticketmatic app downloaden waar je je bestelde tickets terug kunt vinden. Let op, het kan even duren voor je tickets in de app verschijnen. Je vindt hier enkel tickets terug die zijn besteld ná 1 februari 2023. Wil je weten of je bestelling goed is ontvangen? Check dan je mail: als je een bestelbevestiging hebt ontvangen, zit je goed!

Heb je al vragen over je tickets voordat je kunt inloggen in ‘Mijn Omgeving’? Neem contact op met de balie via 0492-587000 of bespreekbureau@theaterspeelhuis.nl.

Bestel je kaarten zonder een account? Dan vind je jouw tickets na ontvangst van je betaling als een bijlage in de bevestigingsmail.

Mijn evenement is verplaatst, wat nu?

Als een evenement is verplaatst, blijven je tickets geldig voor het evenement op de nieuwe datum. Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen, stuur dan een e-mail naar bespreekbureau@theaterspeelhuis.nl dan nemen we contact met je op.

Ik heb corona gerelateerde klachten, wat moet ik doen?

Denk of weet je dat je het coronavirus onder de leden hebt? Blijf dan thuis en neem contact op met onze balie. We kijken samen naar een passende oplossing. Bereik ons via: bespreekbureau@theaterspeelhuis.nl of 0492-587000.

Mijn evenement is afgelast, wat nu?

Als je voorstelling geannuleerd wordt, krijg je van ons bericht via e-mail en ontvang je automatisch je geld terug op de rekening waarmee je tickets betaald zijn. 

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik onverhoopt niet kan komen?

Ben je verhinderd, dan kun je tot uiterlijk één dag voor de betreffende voorstelling je kaarten ruilen. Dat betekent dat je een alternatieve voorstelling uitzoekt of een voucher ontvangt ter waarde van de ingeleverde kaarten. Je voucher is 5 jaar geldig.



 

Doet Het Speelhuis zaken met externe ticketbureaus?

Nee, kaarten voor voorstellingen in Het Speelhuis zijn alleen te koop via onze eigen website of aan onze kassa. Helaas komt het soms voor dat kaarten voor voorstellingen in Het Speelhuis worden aangeboden via zogenaamde ‘secondary ticketing’ websites – soms zelfs drie keer duurder dan de oorspronkelijke prijs. Het Speelhuis doet geen zaken met ticketbureaus! Kaarten die je via ‘secondary ticketing’ websites hebt gekocht nemen wij niet terug.  

Toegankelijkheid

Is Het Speelhuis toegankelijk voor bezoekers met een beperking?

Het Speelhuis is grotendeels toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Onze baliemedewerkers wijzen je graag de weg! Klik hier voor uitgebreidere informatie over de toegankelijkheid van ons gebouw en een toelichting van de situatie per zaal. 

Hoe kan ik een rolstoelticket bestellen?

In al onze zalen is het mogelijk om vanuit een rolstoel van het evenement te genieten. Onze webshop biedt (nog) niet de mogelijkheid een rolstoelticket online te bestellen. Als je belt met onze balie helpen we je graag bij een reservering en zorgen we dat er (bij beschikbaarheid) een plek voor je wordt vrijgehouden. 

Ik ben slecht ter been. Wat nu?

Is het geen optie om tijdens een voorstelling langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Neem dan voorafgaand aan je bezoek contact op met onze balie. Omdat onze zalen en programma's nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat advies te krijgen.  

Kan ik gebruik maken van een lift?

Ons gebouw heeft geen lift. We adviseren je dan ook hier rekening mee te houden bij het kiezen van een plek op de plattegrond tijdens het online bestelproces. Of geef het aan wanneer je telefonisch reserveert. De theaterzaal heeft twintig rijen; de eerste drie rijen zijn gelijkvloers en goed toegankelijk als je slecht ter been bent. Vanaf rij 4 loopt iedere rij op. Het balkon is alleen toegankelijk via 57 traptreden.

Ik ben slechthorend. Wat nu?

Ons theater beschikt over een gehoor ondersteunende installatie; het listen FM systeem. Dit is te gebruiken door mensen met een eigen hoortoestel. Ook zonder eigen toestel kun je hier gebruik van maken, middels een hoorhulp die voor aanvang van de voorstelling bij de balie verkrijgbaar is. 

Kan ik van tevoren al langskomen om de zaal te bekijken?

Kom je voor het eerst naar Het Speelhuis? Dan bieden wij de mogelijkheid om de route naar de zaal, de garderobe en de zaal zelf al eerder te bekijken op een rustiger moment overdag. Neem hiervoor contact op met onze balie.  

Mag ik mijn geleidehond meenemen naar Het Speelhuis?

Is een geleidehond jouw steun en toeverlaat? Wij kijken ernaar uit om jou én je superhond in ons theater te ontvangen! 

Ticketmatic

Hoe kom ik aan de Ticketmatic app?

Met de Ticketmatic app heb je altijd jouw tickets bij de hand, ook offline. 

  1. Pak je telefoon
    • iPhone: ga naar de App Store 
    • Alle andere telefoons: ga naar de Google Play Store
  2. Download de app (zoek op ‘Ticketmatic’ in de categorie Amusement)
  3. Open de app en klik ‘Start’
  4. Bij inloggen in de app dien je je te registreren met de naam en het e-mailadres waarmee je bij Het Speelhuis geregistreerd staat
  5. Vul je e-mailadres in en klik ‘Ga verder’ 
  6. Je ontvangt per e-mail een verificatiecode (4 cijfers)
  7. Vul de code in en klik op ‘Inloggen’
    • Let op: de code verloopt na 10 minuten, dus wacht niet te lang met het invullen ervan
  8. De app is nu gedownload en geïnstalleerd. Je kunt hier de tickets terugvinden die je via tickets@cacaofabriekspeelhuis.nl of aan de kassa hebt gekocht.
     

Hoe weet ik of mijn bestelling afgerond is?

Het is belangrijk dat je na de online betaling klikt op 'Voltooien' om terug te keren op de website. Als de betaling gelukt is, ontvang je binnen een uur via e-mail de kaarten.

Je ontvangt altijd een bevestigingsmail als je bestelling succesvol is afgerond. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan ook even je spam-berichten. 

Hoe komt het dat mijn kaartje nog niet zichtbaar is in de Ticketmatic app?

Bij drukte kan het even duren voordat je ticket in de app verschijnt. Is je ticket niet op tijd zichtbaar? Druk dan even op het pijltje rechts bovenin om je scherm te verversen.

Bij de kassa kunnen we je ticket ook eventueel printen. 

Waar zijn mijn tickets?

We zijn hard aan het werken om de ‘Mijn Omgeving’ in orde te maken. Je kunt je bestelling vanaf medio februari terugvinden door in te loggen in ‘Mijn Omgeving’. Klik hiervoor tegen die tijd op het poppetje rechts boven het menu op onze website, de eerste keer is het nodig om je te registreren voordat je kan inloggen. Klik dan op ‘registreren’, vul je e-mailadres in en kies je eigen wachtwoord. Gebruik altijd een sterk en uniek wachtwoord. 

Registratie bevestigen

  • Na registratie ontvang je een e-mail met een 4-cijferige code om je registratie te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij de eigenaar van het ingevulde e-mailadres bent. Het onderwerp van de mail is "Registratie bevestigen".
  • Tip: Heb je na enkele minuten nog geen e-mail ontvangen? Het kan voorkomen dat het bericht met daarin de code in je spam/junk-map terecht komt, wij raden je dan ook aan deze map goed te controleren.
  • Vul de ontvangen code in en zet een vinkje om akkoord te gaan met de voorwaarden. Als je daarna klikt op "Registreren" is je eenmalige registratie afgerond, en ben je direct ingelogd.
  • Na inloggen kom je terecht op een eigen omgeving. Hier vind je je tickets, wachtlijst aanvragen, persoonlijke tegoeden, voordeelkaarten en persoonlijke gegevens.
  • Alle toekomstige voorstellingen waar je tickets voor hebt gekocht worden getoond. Je kan je tickets opnieuw downloaden door op "Tickets" te klikken.

Je kunt ook de Ticketmatic app downloaden waar je je bestelde tickets terug kunt vinden. Let op, het kan even duren voor je tickets in de app verschijnen. Je vindt hier enkel tickets terug die zijn besteld ná 1 februari 2023. Wil je weten of je bestelling goed is ontvangen? Check dan je mail: als je een bestelbevestiging hebt ontvangen, zit je goed!

Heb je al vragen over je tickets voordat je kunt inloggen in ‘Mijn Omgeving’? Neem contact op met de balie via 0492-587000 of bespreekbureau@theaterspeelhuis.nl.

Bestel je kaarten zonder een account? Dan vind je jouw tickets na ontvangst van je betaling als een bijlage in de bevestigingsmail.