Vouchervoorwaarden Corona

Wijzigingen voorbehouden.

Stappenplan inwisselen vouchertegoed

STAP 1
Blader in het programma naar jouw favoriete voorstelling(en) en klik op ‘tickets’. Kies het aantal gewenste tickets en ga verder met het bestelproces. Je wordt gevraagd om in te loggen. Als je bent ingelogd zal jouw vouchertegoed zichtbaar zijn.

Goed om te weten: wij werken op dit moment alleen met zogeheten volloopzalen i.v.m. de richtlijnen van het RIVM. Je kunt dus niet, zoals je van ons gewend bent, je eigen zitplaats(en) uitkiezen. Bij jouw komst naar het theater, wijst een van onze medewerkers je jouw plaats aan in de theaterzaal. Uiteraard hebben wij in de tussentijd alle maatregelen genomen voor een fijn en veilig bezoek. 

STAP 2
Om jouw bestelling af te ronden klik je op de zwarte button ‘bestelling afronden’. Het volgende scherm laat al jouw gegevens zien. Controleer deze voor de volledigheid, pas aan indien nodig en klik onderaan op ‘doorgaan’.

STAP 3
Volg nu de aanwijzingen op het scherm. In het afrekenscherm zie je een kopje ‘tegoed- of cadeaubon inwisselen’. Onder dit kopje zie je jouw vouchertegoed(en) die je direct kunt inwisselen. Zodra je op de groene button ‘inwisselen’ klikt verwerkt de webshop jouw vouchertegoed bij jouw bestelling.

  • Is jouw vouchertegoed lager dan je aankoopbedrag? Je kunt dan het restant bijbetalen onderaan in het scherm via iDEAL of andere betaalmogelijkheid.
  • Mocht jouw vouchertegoed hoger zijn dan je aankoopbedrag, dan blijft het restantbedrag na aankoop gekoppeld aan jouw account en zie je dit terug in jouw ‘Mijn Speelhuis’-omgeving onder het kopje ‘tegoeden’. Na afronding van jouw bestelling ontvang je een bevestigingsmail met een link van de door jou gekochte tickets. 
  • Indien je niet binnen enkele minuten een e-mail hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste e-mail, wellicht dat de bevesting met de tickets daar in terecht is gekomen.
Bij annulering
  • Wanneer een voorstelling vanwege overmacht wordt geannuleerd, dan past Het Speelhuis de landelijke voucher-regeling toe: ‘bewaar je ticket, geniet later’;
  • Kaartkopers ontvangen automatisch per e-mail bericht van Het Speelhuis met daarin meer informatie.
Bij verplaatsing
  • Wanneer een voorstelling verplaatst wordt, verplaatst daarmee automatisch de geldigheid van kaart(en) naar de nieuwe speeldatum;
  • Kaartkopers ontvangen per e-mail bericht van Het Speelhuis met daarin meer informatie;
  • Er worden geen nieuwe kaarten uitgegeven voor die nieuwe speeldatum; originele kaart(en) hiervoor blijven geldig;
  • Is er sprake van verhindering bij kaartkoper op de nieuwe speeldatum, dan kan men dit kenbaar maken in een e-mail aan info@theaterspeelhuis.nl (met vermelding van IBAN nummer). Het Speelhuis zal dan het betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.
  • Kaarten kwijt? Je kunt ze eenvoudig downloaden in je Mijn Speelhuis omgeving.
  • Bij binnenkomst in het theater dien je je kaarten te scannen bij de daarvoor bestemde scanzuil.
Bij verplaatsing en te volle bezetting
  • Wanneer een voorstelling verplaatst wordt naar een nieuwe speeldatum, en het oorspronkelijke bezoekersaantal van de verplaatste voorstelling hoger ligt dan het maximale aantal gasten wat het theater volgens de dan geldende maatregelen veilig kan ontvangen, zullen de bezoekers die als laatste hun kaarten hebben gekocht bericht krijgen dat we hun plaatsen helaas moeten annuleren;
  • Deze bezoekers ontvangen hun geld terug.
  • Gereserveerde kaarten die nog niet zijn afgehaald en betaald, vervallen direct;
Over vouchers
  • Het Speelhuis maakt gebruik van de landelijke regeling ‘bewaar je ticket, geniet later’. De regeling doet beroep op de solidariteit tussen podia, producenten en publiek. Het vervangt niet het consumentenrecht. Mochten kaartkopers daarvan gebruik willen maken, dan zal Het Speelhuis daar volledig aan meewerken;
  • Vouchers worden verstrekt voor de totale aankoopwaarde en zijn inwisselbaar voor alle voorstellingen. De vouchers blijven 5 jaar geldig en het bedrag wordt gekoppeld aan een persoonlijk klant-account. De voucher is niet overdraagbaar aan derden.
Over restitutie
  • De voucherregeling is landelijk in het leven geroepen om faillissementen van podia te voorkomen. De regeling doet een beroep op solidariteit tussen podia, producenten en publiek. Het vervangt echter niet het consumentenrecht.
  • Op alle gekochte theaterkaarten is het consumentenrecht van toepassing – dus ook in tijden van COVID-19 - en daarmee behouden kaartkopers het recht op restitutie;
  • Kaartkopers die gebruik willen maken van restitutie kunnen uitsluitend per e-mail (info@theaterspeelhuis.nl) en met vermelding van IBAN nummer een verzoek indienen;
  • Restitutie kan alleen aangevraagd worden voor kaarten van voorstellingen die zouden spelen tussen mrt. 2020 en juni 2021. 
  • Het Speelhuis verstuurt na verwerking van het restitutieverzoek een bevestiging per e-mail en draagt zorg voor terugstorten van het totale aankoopbedrag binnen 1 week na deze bevestiging;
Over Donatie
  • Kaartkopers kunnen ook kiezen voor het (gedeeltelijk of volledig) doneren van hun aankoopbedrag. In dat geval wordt de donatie verdeeld volgens de landelijke afspraken, te weten: 75% voor de producent en 25% voor het theater. U dient dit door te geven per e-mail via info@theaterspeelhuis.nl.
  • Ook bestaat de mogelijkheid om uw aankoopbedrag volledig, dus voor 100%, aan ons theater te doneren. Hiervoor geldt een aangepaste regeling. Mocht u voor deze optie kiezen dan dient u dit eveneens door te geven per e-mail via info@theaterspeelhuis.nl. U dient dan te vermelden dat u uw aankoopbedrag voor 100% aan het theater wilt doneren. Wij zullen uw kaarten dan annuleren en het bedrag aan u overmaken. Vervolgens ontvangt u van ons een factuur, ter waarde van het bedrag dat u wilt doneren. Na ontvangst van uw betaling sturen wij u vervolgens een donateurskaart.
mijn verlanglijst
Er zijn geen items aanwezig