Tickets & toegang

Afbeelding van onze ticketbalie

VERKOOP

Online kaarten kopen

Je bestelt jouw kaarten gemakkelijk en snel via onze website (24/7). Selecteer de gewenste voorstelling en reken veilig af via iDEAL, creditcard (VISA of Mastercard), Podium CadeauKaart of VVV Cadeaukaart. Als je een voucher hebt ontvangen, kun je deze inzetten tijdens het afrekenproces.

Met ingang van 1 juli 2020 mag, volgens Europese wetgeving, het deel van de transactie van de VVV Cadeaukaart niet meer zijn dan €50. Uiteraard kun je het resterende deel van de transactie contant of met iDeal betalen. Het resterende tegoed op jouw cadeaukaart kun je bij een volgende transactie gebruiken. 

Telefonisch kaarten reserveren

Tijdens openingstijden, di t/m vr van 11.00 tot 14.00 uur, kun je jouw kaarten ook telefonisch reserveren via 0492-587000, doorkiesnummer 1. Je bestelling dient dan binnnen één week afgehaald te worden aan onze balie. Bij voorstellingen in diezelfde week bewaren wij jouw kaarten tot uiterlijk een half uur voor aanvang van de voorstelling. Voor snelle afhandeling kunnen wij je een betaalverzoek sturen per e-mail.

Kaartverkoop aan de balie

Tijdens openingstijden, di t/m vr van 11.00 tot 14.00 uur, kun je jouw kaarten ook aan onze theaterkassa kopen.

Betalingsmogelijkheden balie

Contactloos via pin. Wij accepteren tevens de creditcards van Mastercard en Visa. Je kunt bij ons ook betalen met de Speelhuiscadeaubon, Hellemond Gift, Lokaal Cadeaubon, Podium Cadeaukaart en VVV cadeaukaart. Wij accepteren ook nog oude papieren theaterbonnen. De papieren VVV bonnen zijn helaas niet meer in te wisselen bij ons.

Betalingsmogelijkheden online

Je kunt op onze website via iDEAL betalen. Wij accepteren tevens de creditcards van Mastercard en Visa. De Podium Cadeaukaart en VVV cadeaukaart zijn ook inwisselbaar, let op, je dient ook het vakje open te krassen voor de verificatiecode van de kaart. Heb je nog vouchertegoed dan is dit zichtbaar tijdens het afrekenproces en inwisselbaar. Heb je meer vouchertegoed dan wat je moet betalen, blijft het restant beschikbaar. Kom je tekort dan kun je via een van bovenstaande betaalmethodes het bedrag aanvullen.

Kaartcontrole

Vanaf januari 2022 hebben wij zelfscan zuilen in het theater. Een medewerker zal je hier op wijzen en je vragen om je ticket zelf te scannen. Mocht de scanzuil niet gebruikt worden dan zal een medewerker bij binnenkomst je ticket controleren. We verzoeken je vriendelijk om gedurende je theaterbezoek de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen.

Ticketprijs

Kaart is exclusief drankje
Vanaf seizoen 2019/2020 koop je niet langer automatisch een pauzeconsumptie bij jouw theaterkaartje. Daar zijn twee redenen voor. Steeds minder vaak zit er een pauze in de voorstelling. Daarnaast willen wij je niet verplichten tot het nemen van een consumptie. Zo wordt de kaartprijs laagdrempeliger en behoud je zelf de keuzevrijheid om wel of geen drankje te nuttigen.

Reserveringskosten
Bij het online kopen van kaarten voor amateurvoorstellingen en verhuringen betaal je per kaart 1 euro extra. Hiermee worden gebruikskosten van het kaartverkoopsysteem en de bankkosten voor online betaling afgedekt. Deze reserveringskosten zijn niet standaard inbegrepen in de getoonde kaartprijs voor deze voorstellingen.

Voucherregeling

Bezoekers met kaarten van een geannuleerde voorstelling van seizoen 2019-2020 of 2020-2021 in verband met het coronavirus hebben een voucher ontvangen. De voucher heeft een tegoed ter waarde van de oorspronkelijke kaartprijs en eventueel extra betaalde kosten. De voucher is te verzilveren in de vorm van kaarten voor een voorstelling in seizoen 2021-2022 en seizoen 2022-2023. Jouw tegoed kun je inzetten tijdens het afrekenproces op de website.

Lastminute kaartjes

Op de dag van de voorstelling, vanaf één uur voor aanvang, kunnen studenten en scholieren alle dan nog beschikbare kaarten van die voorstelling kopen voor een aantrekkelijke lastminute-prijs van 12,50 euro. Per persoon wordt maximaal 1 kaart verkocht. Amateurvoorstellingen en verhuringen zijn uitgesloten van deze regel.

Toegang tot theaterzaal en balkon

De theaterzaal heeft twintig rijen, de eerste drie rijen zijn gelijkvloers en goed toegankelijk voor gasten die slecht ter been zijn. Vanaf rij 4 loopt iedere rij op. Ons gebouw heeft geen lift, het balkon is toegankelijk via 57 traptreden. 

Volloopzalen in seizoen 2021-2022

In verband met de maatregelen voor een veilig theaterbezoek en het maximum aantal te verkopen plaatsen, verkopen wij in seizoen 2021-2022 bijna alle voorstellingen met de zogenaamde volloopzaal. Dit houdt in dat je geen vrije stoelkeuze hebt op de plattegrond. Hierdoor zijn wij flexibel in het eventueel verhogen van de zaalcapaciteit mochten de maatregelen omtrent het bezoekersaantal veranderen. Vanaf seizoen 2022-2023 worden alle voorstellingen weer met een zaalplattegrond verkocht. 

Ruilen en retourneren

Ben je verhinderd, dan kun je tot uiterlijk één dag voor de betreffende voorstelling je kaarten ruilen. Dat betekent dat je een alternatieve voorstelling uitzoekt of een voucher ontvangt ter waarde van de ingeleverde kaarten. Dit voucher is 5 jaar geldig.

Verslaglegging

Wanneer je Het Speelhuis bezoekt, kun je gefotografeerd worden. Beelden worden gebruikt als verslaglegging van onze evenementen en kunnen gepubliceerd worden op onze website of social media kanalen.

Bezwaar
Indien je niet herkenbaar op foto’s zichtbaar wilt zijn, kun je dit ter plekke aangeven bij één van onze medewerkers of achteraf via publiciteit@theaterspeelhuis.nl. Wij zorgen dan dat de betreffende foto direct verwijderd wordt.

Derden
Dit geldt alleen voor beeldmateriaal dat gemaakt is door of in opdracht van (medewerkers van) Het Speelhuis. Het kan voorkomen dat andere bezoekers foto’s of filmpjes maken. Daar hebben wij geen invloed op.

mijn verlanglijst
Er zijn geen items aanwezig